woensdag 2 juni 2010

Ziek na de 'Ronde van België'

Tekst geschreven door Rob:

Afgelopen zondag ben ik na de etappe Herstal-Herstal thuis gekomen. Even tijd om te herstellen van de laatste twee, kort achter elkaar verreden, etappekoersen 'Circuit de Lorraine' en de 'Ronde van België'.

Mijn eerste nacht thuis in mijn eigen bed was niet dat ik kan zeggen goed verlopen.
De volgende dag gaf een vervolg aan de nacht voordien en ging gepaard met spierpijn!





FOTO: Wouter Roosenboom (C)


Gisteren (dinsdag) moest ik eigenlijk deelnemen aan Gullegem Koerse. Een kermiskoers in België die we in ploegverband rijden. Tijdens de nacht van maandag op dinsdag voelde ik me erg misselijk, toen wist ik hoelaat het was; Ik ga ziek worden...
Natuurlijk hoop je altijd dat je het mis hebt.
Maar zoals verwacht ben ik die nacht uit bed gesprongen om naar het toilet te gaan.

Genoodzaakt was ik daarom om de koers in Gullegem aan me voorbij te laten gaan.
Veel rusten is voor mij nu de hoogste prioriteit, al kriebelt het wel om op de fiets te springen en mijn trainingsuren te maken. Toch moet je naar je lichaam luisteren en af en toe, weliswaar noodgedwongen, eraan toegeven om thuis te blijven. Een kleine bevestiging geeft het als ik thuis via de trap naar boven wil, het gevoel in mijn benen lijkt namelijk de 'beklimming van de Keutenberg'. Ook weer een teken dat 'het' nog niet uit het lichaam is.

Ook afgelopen nacht heeft een onderbreking gehad. Een echte darminfectie! Toen ik goed en wel in mijn bed lag om mijn slaap te vervolgen ging om 6.00 uur vanochtend de deurbel. De controleurs! Ja, ook dat hoort erbij. Na mijn bloed en urine te hebben afgestaan heb ik mijn slaap hervat.

Ik hoop snel beter te zijn om zo vlug als mogelijk weer op de fiets te zitten. Zondag wil ik normaal gesproken weer koersen in de
GP d'Argovie (SUI) maar allereerst moet mijn lichamelijke gesteldheid verbeteren.

Ik houd jullie op de hoogte.

Rob


FOTO MET DANK AAN: Wouter Roosenboom Fotografie (Copyright)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten