donderdag 26 augustus 2010

'Tour du Poitou Charentes' Etappe 4 Individuele tijdrit

FIETSWISSEL VOOR ROB TIJDENS TIJDRIT

Markel Irizar (Radioshack) heeft de vierde etappe, een individuele tijdrit over 22,1 km, van de Tour du Poitou Charentes gewonnen. De 30-jarige Spanjaard van Radioshack legde de tijrit van Latille naar Vouille af in 26.01 min. De Zwitser Martin Elmiger (AG2R - La Mondiale) werd tweede in dezelfde tijd. Haimar Zubeldia (Radioshack) gaf één seconde toe op de tijd van zijn ploeggenoot en werd derde. Irizar wordt ook de nieuwe leider.

Rob Ruijgh (Vacansoleil) reed lek en moest van fiets wisselen, uiteindelijk klokte hij de 94e tijd op 2.35 min. van de winnaar.

Rob: "Volgens ploegleider Cornelisse was ik goed bezig. Na ongeveer 10km hoorde ik een klap, maar twijfelde of het mijn achterband of iemand uit het publiek was. Daarom heb ik doorgereden totdat de band toch echt leeg was. Toen ik van fiets wisselde heb ik de rit op mijn gewone koersfiets afgerond. Het zat dus niet echt mee. Conditioneel heb ik wel een stap gemaakt. Dus heb er vertrouwen in."

www.robruijgh.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten